dimarts, 24 de juliol del 2012

Memòria d'uns ulls pintats- Lluís Llach

Amb moltes ganes, avui començaré 'Memòria d'uns ull pintats' de Lluís Llach, que puja a la tauleta de capçalera aquest cop com a escriptor.
Ahir vaig tancar l'ultima pàgina del llibre. No volia que la meva passió per les seves cançons em condiciones la lectura del seu llibre. Haig de dir a favor meu, que fins a la gravació 5 o 6 no vaig quedar-hi enganxada, després un espiral de sensacions, amor, i records em va acompanyar  al llarg d'aquest 6 dies de lectura meravellosos on en Germinal posa fil a l'agulla d'una història d'amor dolça, cruel i apassionada. Un repàs també, de la nostra història, d'una guerra cruel i massacrant on el fil que la teixeix, és del color de la tendresa i la joventut, d'un nois que viuen la seva aventura en un temps on no estava permesa la innocència on viure es fa, a un ritme no marcat per la vida sinó per la desesperació dels fets que marquen el pas. Una lectura imprescindible.